Click On The Ad

Nov 17, 2010

Pendapat Peribadi..

Setelah beberapa lama ke semua akaun eBay saya di limit kan, saya mula berpendapat peluang mencari duit melalui eBay telah tamat. Tamat seperti skim cepat kaya yang lain. Sekejap ada, sekejap tiada. Malah beberapa rakan saya juga ada meluahkan perkara yang sama. Dan tidak lupa juga kepada yang meluahkan rasa marah kepada otai-otai eBay di Malaysia. Katanya, seminar dan personel coaching yang dilaksanakan hanyalah peluang mereka untuk memenuhi poket mereka. eBay telah terkubur dan mereka cuba cari makan melalui seminar dan personel coaching.

Namun pada masa yang sama, saya dapati saham eBay semakin naik. Jualan di eBay semakin rancak dan tidak menjejaskan langsung bilangan seller di eBay. Saya tekadkan hati dan masih mencuba setiap hari untuk membuat jualan di eBay.

Setelah beberapa lama mencari penyelesaian, saya berpendapat produk AN tidak lagi releven. Kini, 'harga' bagi sebuah akaun eBay sangat tinggi nilainya. Tidak lagi seperti dahulu, asal kena suspend jerk, buka akaun baru.

Seperti tajuk artikel ini, penulisan kali ini hanyalah pendapat peribadi saya. AN merupakan salah satu dropshipper yang paling kuat bertapak di Asia Tenggara. Upload gambar, download zip file dan terus listing. Dahulu kalau menggunakan dropshipper AN, saya mampu membuat listing sehingga 500 listing sehari. Sebulan dah 15 000 listing. Memang lumayan.. Boleh dikatakan itu adalah zaman paling gemilang saya dalam ber eBay.

Nasihat saya, seller eBay pada masa kini perlu menggunakan dropshipper dari US yang mempunyai tracking number. Penghantaran lebih cepat dan lebih diyakini oleh pembeli. Terdapat banyak dropshipper dari US yang menggunakan CSV file seperti AN. Bagi seller yang masih baru dan dikenakan selling limits, jangan lupa memilih dropshipper yang nilai keuntungannya sekurang-kurangnya sehingga US30 setiap jualan. Biar pun 10+ listing, namun kalau 5 daripada jualan tersebut terjual, anda sudah untung US150.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...