Click On The Ad

Oct 18, 2010

Business Templete for eBay

Salam Sejahtera..

Saya tidak nafikan di dalam perniagaan eBay ini, idea yang sedikit mampu menjana hingga ribuan ringgit. Apa yang ingin saya kongsikan kali ini ialah berkenaan business template yang telah saya laksanakan beberapa bulan lalu.

Idea ini muncul beberapa bulan lalu apabila saya cuba mencari template yang sesuai untuk listing saya. Memandangkan saya menjalankan perniagaan eBay sebagai part time atau seperti kata msaiful ---> 'eBay sebagai hobi', saya tidak mempunyai banyak masa untuk mencari item-item fizikal. Maka template merupakan satu-satunya item fizikal yang boleh saya cipta dari rumah. Dan mengejutkan, akaun tersebut menjadi 'TOP RATED SELLER' dengan hanya menjual templete. Apa yang perlu saya buat, cari free templateubah HTML (memerlukan pengetahuan asas pengaturcaraan), burn cd dan jual! Kelebihan menjual template eBay ini ialah anda tak perlu susah-susah mencari barang fizikal dan menanggung kerugian jika barang tersebut tidak laku. Modal yang perlu hanyalah sekeping cd.

Jika Anda Mempunyai Pengetahuan Pengaturcaraan/ HTML Dan Mampu Membina 5 Template Seperti Ini , Maka Harga Yang Dapat Anda Jual Ialah $32.50!!! 



Harga Bagi Template eBay Mencecah Ratusan Dolar. Melampau Btul!!

Sebenarnya banyak perisian yang menawarkan pembinaan template secara percuma, sebagai contoh  Auction-O-Matic.

Jika anda hanya merupakan pengguna template, anda boleh menggunakan Listing Factory 2009 untuk membina template anda. Yuran tahunan hanya $49.90/ $89.90 (sebenarnya anda boleh download dan crack sahaja perisian ini). Atau paling teruk pon, anda boleh mendapatkan free template di http://www.freeboutiquetemplates.com/





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...